16 Dec
16Dec

הגוזלים עזבו את הקן וחלל הבית   מותאם לצרכיo החדשים - נוחיות עבודה במטבח, מפתחי דלתות וגודל חלל האירוח, הפכו להיות חשובים  ישנם התאמות רבות שניתן לבצע כאשר מדובר בקהל מבוגר יותר.

1. מפתחים ומעברים – בשלב תכנון הבית יש לתכנן מעברים רחבים  . יש חשיבות ליכולת התנועה בחלל, ובמקרה של שימוש בכיסא גלגלים אלו יאפשרו תנועה ללא הגבלה.

2. חלל מרכזי גדול–  מרחבי מחיה נדיבים לאירוח, חדר האורחים משמש לביקורי הנכדים או למטפל/ת  . חשוב שלחדר אורחים יהיה צמוד חדר רחצה ושירותים נוספים.

3. חדרי אמבטיה – את האמבטיה, רצוי להחליף במקלחון גדול ומרווח. ניתן לאבזר את המקלחון בברזי מתזים מיוחדים  ויאפשרו שימוש במקלחון בכל מצב פיזי. כמו כן הוספה של מאחזים מיוחדים תסייע למשתמש במקרים של מוגבלות פיזית. 


 4.ריצוף שאינו חלק - אנטי סליפ.

5.חדר השינה – מיטה קשיחה ויחסית גבוהה, המאפשרת קימה ושכיבה בקלות ובנוחות. לצד המיטה יש למקם שידת לילה עם תאורה, טלפון, שעון והכנה ללחצן מצוקה.

6. מטבח – יש ליחס חשיבות גבוהה לכל נושא איחסון ומיקום מכשירי החשמל. כדאי לחשוב על תנור הממוקם מעל גובה שיש כך שאין צורך להתכופף ע"מ להוציא ממנו תבניות כבדות. כמו כן מיקסר ובלנדר שהינם מכשירים כבדים יחסית ימוקמו באזור העבודה כך שלא יהיה צורך להעבירם ממקום למקום. משטח עבודה בגובה של 85 ס"מ לכל היותר (למניעת התכופפות וכאבי גב). יש למעט עד כמה שניתן בארונות עליונים ובאחסון גבוה מדי.

החלפת כירים גז בכירים אינדוקציה -

7. אירוח – במידה ובני הבית מארחים הרבה, יש למקם את פינת האוכל כך שלא יאלצו להזיז את כל הבית במקרה של פתיחת פינת האוכל לאירוח.

8. ריהוט – רצוי למעט בחפצים או אביזרים המונחים על הרצפה או על ארוניות ומועדים לנפילה, מהסיבה שניתן בקלות להיתקל בהם ולמעוד. מעבר לכך, הם בדרך כלל צוברים הרבה אבק ומקשים על הניקיון. עיצוב נקי בנוסף יוצר תחושה אוורירית שמקלה על העיניים ותחושת העומס.


9. מעלית – אם מדובר בבית פרטי , רצוי מאד שתהיה הכנה למעלית פנימית.

10.תשתית:

1. תשתית מים וביוב תקינה לחלוטין –  לפני השיפוץ יש לבדוק צנרת ולהחליפה במידת הצורך.

2. תשתית חשמל תקינה לחלוטין – יש להזמין חשמלאי שיבדוק שארון החשמל בטיחותי ושכל השקעים תקינים. 

3. תאורה בכל רחבי הבית –  30%  יותר מבית רגיל. גם במסדרונות ובחדרים הקטנים. ישלהקפיד על תאורת לילה בחדר השינה, בדרך לשירותים ולמטבח. 

4. גישה נוחה ובטיחותית לבית או לבניין –שביל מסודר וקצר עד מפתן הבית, מספר מועט של מדרגות יציבות או מעלית, תאורת רחוב בשעות הלילה, אם זה בניין אז דלת אינטרקום נעולה או שומר.

5. דלת כניסה –  רחבה וחזקה, עינית בגובה המתאים ומנגנון נעילה חדש ותקין.


6. מערכת אזעקה – מהימנה אך פשוטה להפעלה. 

מעוניינים בעיצוב בהתאמה לגיל השלישי צרו איתנו קשר